2011. június 9., csütörtök

Szójaszószos csirke

Napok óta a nagy hőség miatt képtelen vagyok rávenni magam, hogy ebédet főzzek. Valahogy nem tudtam volna fel/egy órát ácsorogni a tűzhely mellett 30 fokban. Tegnap este végre elszántam magam, és főztem egy levest, ma pedig rögtönöztem egy másodikot.


Hozzávalók:
fél kiló csirkemell
4 e.k. olívaolaj
2 e.k. szójaszósz
só, bors
rizs
2-3 db sárgarépa


Elkészítés:
A csirkemellet felkockázzuk, és a szójás olívás pácban hagyjuk fél órát pihenni. Ez alatt megpucoljuk, es felvágjuk a sárgarépát, és megfőzzük a rizst.
Mikor lejárt a fél óra forró serpenyőben megsütjük a csirkemelleket a páccal együtt addig, amíg barnás kérget kapjanak és a szójaszósz karamellizálódott a húson. Ekkor kiszedjük a húst, és a serpenyőben maradt fűszeres kéregdarabkákon 2 e.k. olívaolajon megpirítjuk a sárgarépát is.
Tálaláskor kevés szójaszósszal díszíthetjük az ételt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése