2010. május 17., hétfő

Rhubarb jam :D

Tegnap megfőztem életem első rebarbara lekvárját. Állagra jó, ízre kicsit édes lett, pedig arra számítottam, hogy savanykásabb lesz. Amúgy még kenyéren nem volt alkalmam megkóstolni, csak amit főzés közben lopkodtam a fazékból. Na, majd most reggelire! :D

A recept: kb. 1 kiló rebarbara szár, fél kiló cukor (30-40 deka is elég lett volna), 1 Dr. Oetker befőzéshez való zselésítő 2:1 (mert nem akartam addig főzni, amíg nem marad semmi a lekvárból), 3-4 db szegfűszeg, kevés őrölt gyömbér, egy csipet őrölt kardamom, 1 evőkanál citromlé (egy egész citrom is mehetett volna bele).
Elkészítés: Rebarbarát megpucoljuk, feldaraboljuk a szárakat 2cm-es darabkákra, bele az edénybe, rá a cukrot, 10ml vizet és a fűszereket is hozzáadjuk, a citromlével együtt. Hagyjuk össze-vissza-szét főni, aztán kb. fél óra, egy óra főzés után, kinek mennyi ideje és türelme van, bele a Dr. Oetkert (óvatosan szétszórva, hogy ne legyen csomós). Én rásegítettem még turmixolással, biztos akartam lenni benne, hogy a zselésítő nem csomókásodik össze. Legközelebb cukorral összekeverem, és úgy öntön bele. További 15-20 perc rotyogás. Lezárjuk és forró vízzel kimosott (ezáltal lefertőtlenített) üvegekbe tesszük. 5 perc fejjel lefele, majd konyharongyba betakarva hagyjuk kihűlni őket (száraz dunszt). Nekem 3 közepes méretű befőttes üveg telt meg ezzel a mennyiséggel. Nemsokára, ha még be tudok szerezni rebarbarát, akkor újra kísérletezek. :)

Fotó most nincs, de utólag lehet pótolom a hiányosságot, ha kezembe kaparintok egy fényképezőt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése