2010. május 9., vasárnap

Utazásaim Gurmandiába

Leginkább ezzel a két szóval jellemezhetném a mai napot. Miután csuromvizesre vert az eső az ócskapiacra menet (legnagyobb sajnálatomra vissza kellett fordulnom emiatt, úgyhogy nem lettem gazdagabb semmilyen kis kütyüvel), és megszárítkoztam, nekifogtam kenyeret sütni. "Fekete búzalisztet használtam", legalábbis ez áll a csomagoláson (nyers fordítás, eredeti szöveg: Făină neagră de grâu), és megspékeltem a szokványos élesztő, langyos tej/víz kombinációt kevés rozmaringgal és olívaolajjal. Arányok a következők: 1/2 kg liszt, 1 tk. rozmaring, vagy egyéb fűszer, és 3-4 ek. olívaolaj. Persze mindent csak találomra tudtam adagolni konyhai mérleg híján. Jó sokat gyúrtam, megformáztam, kis csíkokat vágtam a tetejére, és bele a tepsibe, illetve kalácsformába. Ez után jött fél óra türelmetlen kelesztés. Most éppen kicsit több mint fél órája süldögél, és a lakást kellemes rozmaringillat lengi be. meg 10 perc és veszem ki.
A második "projekt" ami ma megvalósult, az egy kisebb adag fűszervaj készítése volt. A lépések a következők: elő a vajat, bele egy tálkába, hozzáadunk mindenféle fűszert, jól összekavarjuk, és kész. Én kakukkfüvet (csombort), oreganót, kaprot, petrezselyemzöldet, durvára darált színes borsot, sót és fokhagymát használtam. Még nem kóstoltam, mert a friss kenyeremmel akarom megkóstolni, de szerintem remek lehet. :) Egy nagy pozitívum pedig, hogy a vajból kicsapódott a fölösleges víz. :D
Mára ezzel még nincs vége, ugyanis még ebédet kell készítenem egy személyre. Alapanyagok, ami van itthon: 2 db kis méretű krumpli, pár paradicsom és friss csiperke gomba.
Az eredmény:


Ki kér belőle? ;))

1 megjegyzés: