2011. július 9., szombat

Karfiol krém (kicsit megbolondítva)


Anyukám szokott ilyet készíteni. Tegnap előtt én is nekifogtam, hogy lássuk mi sül ki belőle. Elkészítettem hagyományos módon, majd jött egy bolond ötlet. Tegyek bele citromlevet. Az ötlet igazából a párom anyukájától származik, mert ő a vinetét (padlizsán krémet) citromlével csinálja. Gondoltam tehát, hogy a karfiol sem lehet rossz citrommal. Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok.


Hozzávalók:
1 fej karfiol
1 közepes fehér hagyma
házi majonéz

1/2 citrom leve (kihagyható)

Elkészítés:
A karfiolt megpucoljuk, kisebb "virágokra" bontjuk, és megfőzzük. Mikor megfőtt leöntjük a levét, és villával összetörjük. A hagymát apróra vágjuk, és hozzákeverjük. Elkészítjük a majonézt, és azt is hozzákeverjük, majd sózzuk. Itt jön be az újítás. Akinek van kedve kísérletezni, az keverjen hozzá citrom levet. Szerintem nagyon finom.

Majonéz elkészítése:
1 tojást, 1 kanál mustárt, sót és olajat (robot géppel) jól összekeverünk. Az olajat csak apránként adagoljuk, és addig keverjük, amíg nem folyós már a majonézünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése